FAQ - Veelgestelde vragen

Bestellen & RETOURNEREN

Hoe bestel ik bij de webshop antiek-design-vintage van De Adelaar?

U kunt uw bestelling plaatsen door ons te mailen met uw naam, adres + telefoonnummer en het artikelcode-nummer. U krijgt dan zo snel mogelijk een bevestigingsmail teruggestuurd van ons met het subtotaal en de eventuele verzend- of bezorgkosten plus alle benodigde informatie voor betaling.

Als U hierop bevestigend antwoordt dan pas is uw bestelling definitief en worden de artikelen voor u gereserveerd. In de tussentijd zien wij uw betaling (bij verzending) of aanbetaling (bij levering of zelf af te halen) tegemoet.

Zodra wij de betaling hebben ontvangen zal de bestelling zo snel mogelijk verzonden of geleverd worden.

 

Ik heb mijn bestelling al geplaatst, kan ik nog wat toevoegen?


Ja, dat kan! U kunt ons gewoon bellen of een mail sturen met uw naam en het artikel codenummer van het toe te voegen artikel en wij voegen dit toe aan de reeds gedane bestelling. U krijgt hier altijd weer een bevestiging van.

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

  • U kunt uw bestelling altijd binnen 7 dagen annuleren zolang deze nog niet betaald of verstuurd is. Stuur ons in dat geval een mail met als onderwerp “annuleren bestelling”.
  • Vermeld in uw e-mail het artikelnummer(s) en uw naam.
  • Indien uw bestelling al wel betaald is, maar nog niet is verstuurd en u wilt deze annuleren, dan brengen wij administratiekosten (€ 5,00) in rekening en zullen wij het volledige aankoopbedrag minus € 5,00  binnen 10 dagen terugstorten.
  • Is de bestelling al wel verstuurd en u wilt deze annuleren, dan valt het onder de regeling “retourneren”.
  • Wanneer wij na de betalingstermijn van 7 dagen na uw bestelling nog geen betaling hebben ontvangen, beschouwen wij de bestelling als geannuleerd. Toch stellen wij het op prijs om zo snel mogelijk per mail bericht van u te krijgen, zodat wij de artikelen zo snel mogelijk weer te koop aan kunnen bieden.
  • Wordt het desbetreffende artikel niet opgehaald op het overeengekomen tijdstip en is er verder geen overleg geweest over een ander tijdstip, dan behoudt De Adelaar zich het recht om een jaar na datum het artikel opnieuw aan te bieden. Het aanbetaalde bedrag wordt niet terugbetaald.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

  • Antieke en vintage artikelen, artikelen met kortingen of op een andere manier in prijs verlaagd, kunnen niet retour genomen worden of geruild worden.
  • U heeft de gelegenheid om alle andere artikelen die per post verzonden zijn na overleg (telefonisch of via e-mail) binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Na deze tijd vervalt dit recht.
  • Voor aanvaarding van terugbetaling van retour verzonden artikel dient u ervoor te zorgen dat het artikel onbeschadigd terug wordt gestuurd. Het artikel moet daarom goed en zorgvuldig verpakt worden, liefst in de originele verpakking om eventuele breuk en andere beschadigingen tijdens het transport tegen te gaan.
  • Verzendkosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de klant en moeten voldoende gefrankeerd zijn. Wij verzenden onze pakketten altijd verzekerd en dat raden wij u ook aan.
  • Wanneer het artikel beschadigd geretourneerd wordt kan er geen teruggave of ruil plaatsvinden.
  • Wij geven helaas geen geld retour maar u kunt het artikel ruilen voor iets anders of u krijgt een tegoedbon.
  • Artikelen die aan huis geleverd zijn kunnen niet geruild worden. Wij vragen u daarom uw bestelling bij levering te controleren of deze aan uw verwachting voldoet.

Kan ik mijn bestelling ook bezichtigen van tevoren en eventueel (later) ophalen?

  • Al onze artikelen staan opgeslagen in een loods (wij hebben geen winkel). U kunt onze loods vrijblijvend bezoeken (ook in het weekend of s' avonds), maar belt of mailt u wel vooraf en geef duidelijk aan waarvoor u komt kijken, zodat wij het artikel of meubel kunnen vrijmaken.
  • Wilt u het artikel zelf ophalen dan kan dat. We spreken dan met u een bepaald tijdsbestek af (dit is meestal binnen twee weken). Mocht het langer gaan duren dan vragen wij een aanbetaling van 10 á 15%. De koper en verkoper gaan door de aanbetaling een aan- en verkoopverplichting aan.
  • Uw bestelling kan (i.v.m. een eventuele verhuizing of verbouwing) voor langere tijd bij ons opgeslagen worden. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden, maar wij vragen dan wel een aanbetaling van 50% van het orderbedrag.
  • De aanbetaling wordt ALTIJD terugbetaald indien De Adelaar door onvoorziene omstandigheden (b.v. schade of diefstal) niet tot verkoop kan overgaan.
  • De aanbetaling wordt NIET terugbetaald indien de koper na afspraak van aanbetaling niet meer tot koop wil overgaan.
  • Wordt het desbetreffende artikel niet opgehaald binnen de overeengekomen tijd en is er verder geen overleg geweest over een ander tijdstip dan behoudt De Adelaar zich het recht om een jaar na datum het artikel opnieuw aan te bieden. Het aanbetaalde bedrag wordt niet terugbetaald. Mocht er dus iets tussenkomen laat het ons dan altijd even weten!

Kan ik mijn bestelling enige tijd bij jullie laten staan (b.v.  i.v.m. verhuizing of verbouwing)?

  • Uw bestelling kan (i.v.m. een eventuele verhuizing of verbouwing) voor langere tijd bij ons opgeslagen worden. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden, maar wij vragen dan wel een aanbetaling van 50% van het orderbedrag.
  • De koper en verkoper gaan door de aanbetaling een aan- en verkoopverplichting aan.
  • De aanbetaling wordt ALTIJD terug betaald indien De Adelaar door onvoorziene omstandigheden (b.v. schade of diefstal) niet tot verkoop kan overgaan.
  • De aanbetaling wordt NIET terugbetaald indien de koper na afspraak van aanbetaling niet meer tot koop wil overgaan.

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Wat nu?

Het kan voorkomen dat uw bestelbevestiging wel eens in de spam-box terecht kan komen of dat uw of onze mailbox vol is. Check deze daarom eerst.

Is de bestelbevestiging ook daar niet terug te vinden, bel ons dan even of stuur ons nogmaals het mailtje. Wij sturen u dan nogmaals de bestelbevestiging.

Ook kan er vertraging optreden als we wel eens enkele dagen achter elkaar op inkoop in het buitenland zijn. U kunt ons echter ook altijd even bellen.

 

Betalen

Hoe en op welke manieren kan ik betalen?

  • Bij afhaling of levering gelieve het bedrag contant te voldoen. Pinnen ter plaatse is niet mogelijk, maar op 5 minuten rij-afstand bevindt zich een geldautomaat van de Rabobank: Hoofdstraat 13,  4564 AM Sint Jansteen of de ABN AMRO,  Stationsweg 14, 4561 GB Hulst.
  • Door een gewone bankoverschrijving door storting van het bedrag op onze rek. Rabobank 39.24.08.910 IBAN: NL91 RABO 0392 4089-10 BIC : RABONL2U t.n.v. De Adelaar, Julianastraat 20, 4566 AG Heikant met vermelding van uw naam en object codenummer(s) of bestelnummer.
  • Onder rembours. Dit houd in dat U het totaalbedrag kunt voldoen aan de postbode wanneer het pakketje bij u aan de deur wordt bezorgd.
  • PayPal : U kunt bij ons met PayPal een betaling doen. Vraag in dat geval naar onze PayPal gegevens.
  • Wij kunnen geen creditcard betalingen doen.

 

Wat is de betalingstermijn?

Wij vragen u uw betaling binnen 7 dagen te voldoen. Indien het betalingstermijn verstreken is en we hebben nog geen betaling ontvangen dan gaan wij ervan uit dat de bestelling niet meer gewenst is en wordt de bestelling geannuleerd en worden de artikelen niet langer voor u gereserveerd.

Mocht u om één of andere reden niet binnen 7 dagen kunnen betalen dan kunt U ons een e-mail sturen en kunnen we eventueel een langere betalingstermijn afspreken.

 

Het kan helaas voorkomen dat het artikel door u besteld net die dag reeds verkocht of gereserveerd is en het op de site nog niet veranderd is. Maak dus niet alvast het bedrag naar ons over voordat u de bevestigingsmail met eventuele verzendkosten van ons ontvangen hebt.

 

Verzending & BEZORGING

Wat zijn de verzendkosten en wat is de levertijd?

Kijk hiervoor op de pagina Bestelinformatie.

 

Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?

Dit is mogelijk, maar hiervoor moet wel eerst een afspraak zijn gemaakt.

 

Verkochte artikelen

Het artikel dat u zoekt is reeds verkocht

Wij verkopen alleen antiek, retro en vintage artikelen en tweedehands design. Het is daarom voor ons heel moeilijk om te zeggen wanneer wij een bepaald artikel opnieuw binnen krijgen. Vaak is het toch eenmalig en wij weten ook nooit van tevoren wat we op ons pad tegenkomen, maar het voorkomen dat we iets vergelijkbaars kunnen bemachtigen. Houd u daarom onze website goed in de gaten!

 

Waarom staan er geen prijzen bij de verkochte artikelen?

Wij geven NOOIT de waarde door en doen geen uitspraak over een verkocht artikel. Ten eerste moeten wij dat zelf in onze boekhouding terug proberen te vinden en daar gaat te veel tijd in zitten. Soms is een artikel ingekocht door een handelaar die meerdere artikelen tegelijk heeft ingekocht waardoor de verkoopwaarde minder is uitgevallen, etc.  Bepalend voor de waarde van een artikel en eventuele prijsverschillen kunnen zijn:

  • De staat van het artikel, zitten er b.v. krassen, deuken of plekken in
  • Wat is de conditie van het artikel, is het helemaal origineel? Zijn er restauraties?
  • Is het stuk al eens overgeschilderd of gespoten, dan wordt de waarde ook minder.
  • Hoe oud is het stuk?  Vroege, eerste of speciale edities kunnen meer waard zijn.
  • Originele bekleding geeft altijd een meerwaarde, mist in goede staat. Mocht de bekleding in een slechte staat zijn dan kan een nieuwe bekleding wel extra waarde geven, maar moet dan wel gedaan zijn door een vakman.
  • Is een bepaald artikel trendy dan kan door de toenemende vraag en aanbod van dit artikel de waarde doen stijgen voor een onbepaalde periode. Daardoor kan onze eigen inkoop van een bepaald artikel wat ineens zeer in trek is ook hoger liggen dan b.v. een jaar daarvoor.
  • Is het artikel wel echt origineel? Soms lijkt het erop maar is het net niet van die bepaalde fabriek of die bepaalde maker,  namaak (welke soms ook zeer goed van kwaliteit kan zijn) is van alle tijd.

 

Persoonlijke gegevens

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Wij vinden het belangrijk om zeer zorgvuldig met uw gegevens om te gaan en zullen daarom ook uw privacy waarborgen en deze niet aan derden verstrekken.

De door u verstrekte informatie zal nooit voor andere doeleinden gebruikt worden dan voor het versturen van de bestelling en wanneer noodzakelijk contact met u op te nemen over de bestelling.

Nieuwsbrief

Social Media

facebookpinteresttwitter

Contact

De Adelaar

Julianastraat 20

4566 AG Heikant

Nederland

T: +31(0)650211550

E: shop@antiek-design-vintage.nl